Search Engine Optimization (SEO), azaz keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizással beállítható, hogy weboldalunk megfelelően jelenjen meg az internetes keresések eredményeként. Továbbá az eljárás célja a keresőmotorok találati listájában elért helyezés javítása.
Fontossága pedig megkérdőjelezhetetlen, ezt számos felmérés bizonyította már. A legtöbb esetben például egy átlagos felhasználó csupán az első 1-2 oldal találatait nézi meg. A vásárlók több, mint 60% ellenőriz az interneten egy-egy terméket vagy céget offline vásárlás előtt. Az emberek több, mint fele online keres, hogyha szüksége van valamire – ez Magyarországon több, mint 4.5 millió ember!
Ennek eredményeként napjainkra az online marketing alapja lett a keresőoptimalizálás.
A hatékony keresőoptimalizálás érdekében több dolgot is figyelembe kell venni és lépésenként haladni.
- Kulcsszavak keresése: a weboldalhoz kapcsolódó releváns kulcsszavak megkeresése.
- Tartalomkészítés: a megfelelő tartalom előállítása. Megfelelő az a tartalom, ami informatív, elég hosszú és tartalmazza a kulcsszót.
- SEO beállítások: az oldal címe, leírása, tartalma harmonizáljon. Fontos a gyorsaság, reszponzivitás és egyéb beállítások is.
- Elemzés és fejlesztés: az oldal látogatottságának folyamatos analizálása különböző eszközök segítéségvel. Az eredmények vizsgálatát követően további optimalizálások végezhetőek.
- Különböző algoritmusok és beállítások segítségével tovább javítható az oldal rangsorolása, online marketing szolgáltatásunk keretében.
A SEO az online marketing alapja
Az online marketingen belül több megoldás is található. Mi hisszük, hogy ezek közül a keresőoptimalizálás és az ehhez kapcsolódó innovatív technológiák alkalmazása (például a Ranking Mastermind) a leghatékonyabb.
De mi ennek az oka? Először is a SEO költséghatékony. Nem szükséges folyamatosan Google vagy Facebook kampányokra költeni. Ezek hátránya ugyanis, hogy nagyságrendekkel több pénzbe kerülnek, mint a keresőoptimalizálás, vagy az online marketing megoldásunk. Továbbá az ilyen jellegű hirdetések gyakran meg vannak jelölve. Ezeket a találatokat az emberek 70-90%-a ignorálja (az arány korosztályfüggő).
Fontos azonban megjegyezni, hogy a keresőoptimalizálás nem egy egyszeri, gyors feladat és annak elvégzése nem mentesít minket a későbbiekben további teendők alól. A SEO-t időközönként felül kell vizsgálni, az oldalak statisztikáit nyomon kell követni. Szükség esetén pedig az eredmények kiértékelése után korrigálhatunk, növelhetjük az eredményességet. A legnépszerűbb keresőmotor, a Google (melynek piaci részesedése 85% körüli) változtathatja a rangsorolási szempontokat – a keresőoptimalizálás folyamatos fejlődik. A rangsorok pedig dinamikusan változnak. Az eredmények láthatóvá válását is a keresőmotor úgynevezett indexelési ideje befolyásolja, ez lehet akár 4 hét is. Ettől azonban nem kell megijedni, hiszen a idővel megfelelő munka beérik és megelőzheti a konkurenciát online.
A legtöbb kulcsszó esetében azonban az első oldal elérése nagyon sok idő lenne, hogyha csak hagyományos keresőoptimalizálást alkalmaznánk. Ezért alkottuk meg a Ranking Mastermind megoldást, amivel gyorsítható a folyamat és jóval hatékonyabbá tehető a seo.
Siker esetén a bevétel megtöbbszöröződik – a növekedés persze az adott szektortól és a vásárlóerőtől függ, de több tízszeres is lehet.
A marketing létjogosultsága és pozitív hatása már régóta alapvető. Ezt a SEO-ra értelmezve úgy lehetne a legjobban példával alátámasztani, hogy megvizsgáljuk egy igényes weboldal forgalmát, amely a releváns kulcsszavakra a sokadik oldalon van, vagy meg sem jelenik. Keresőoptimalizálás nélkül hiába fektetünk be egy jó honlapba vagy webshopba, hiszen nagy valószínűséggel senki nem fogja megtalálni, látogatni az oldalt.
Ha befektetsz egy dollárt, arra használd a másikat, hogy mindenki tudomást szerezzen róla.– Henry Ford
Mikor érdemes minket választani?
Abban az esetben, hogyha szeretné, hogy elkezdjen megjelenni a weboldala a releváns kulcsszavakra. Ráadásul ezt követően online marketing szolgáltatásunk keretében hozzá tudjuk segíteni Önt a Google találati listájának előkelő helyezéseihez, erről bővebben az online marketing szolgáltatásunk oldalán olvashat.
A SEO, mint folyamat
Az első lépés a SEO audit, melynek során felmérjük a weboldal keresőoptimalizáltságát. Bővebben vizsgáljuk az oldal reszponzivitását, kinézetét (felhasználói élményt), betöltési sebességét, az eddig célzott kulcsszavakat, az ezekre elért helyezéseket a találati listában, a weblap statisztikáit és a tartalmat (hosszúság, relevancia). A helyzet megismerése után ajánlatot teszünk és tervet készítünk (a releváns kulcsszavakkal és azok elemzésével).
Megbízás esetén elvégezzük a kitűzött feladatokat. A továbbiakban pedig bizonyos időközönként javasoljuk a felülvizsgálatot (elérésre kerültek-e a kitűzött célok, milyen eredményeket sikerült elérni, hogyan változtak a kulcsszavak, van-e esetlegesen új tényező).
Természetesen vállaljuk az általunk készített honlapok, webshopok keresőoptimalizálását, ebben az esetben közösen meghatározzuk a kulcsszavakat, majd elvégezzük a SEO-t.
Összességében a keresőoptimalizálás az online marketing szolgáltatásunk alapja, egyfajta “első szint” vagy ugródeszka.
Amennyiben felkeltettük az érdeklődését, abban az esetben kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot a gombra kattintva, vagy a megadott elérhetőségeink egyikén. Készséggel állunk rendelkezésére esetleges kérdései megválaszolásában!